Home

Proeflapje breien

Een proeflapje breien - Waarom? - Wolplein

Een proeflapje brei je aan de hand van de gegevens die je op het label van je garen vindt, óf hoe het staat aangegeven in het patroon. Op het label van een bol staat bijna altijd het aantal steken van een vierkantje van 10 bij 10 centimeter aangegeven. Dit is het proeflapje Hoe moet ik een proeflapje breien? 1. De stekenverhouding wordt meestal aangegeven in een afmeting van 10 bij 10 cm. Brei een vierkant proeflapje dat iets groter is dan deze lengte, bijvoorbeeld zo'n 15 cm aan elke zijde. Brei dus iets meer dan het aantal steken dat is opgegeven voor de 10 centimeter lengte

Een proeflapje breien doe je om de stekenverhouding te berekenen, om het gebreide materiaal te voelen en om te oefenen met een stekenpatroon. Een goed proeflapje om de stekenverhouding precies te berekenen is 15 cm breed, maar dit is niet altijd nodig. Een Proeflapje Breien Voor De Stekenverhoudin Brei dan een nieuw proeflapje met een naald kleiner (ga 0.25 mm omlaag als je verschil niet heel groot is, 0.5 mm als het verschil behoorlijk is). Veel minder steken? Dan ga je dus 0.25 mm of 0.5 mm omhoog Het breien en wassen van het proeflapje. Brei een proeflapje. Dit lapje moet groter zijn dan de 10 cm x 10 cm die altijd op de bolband staan. Groter omdat je geen kantsteken, opzetsteken of afkantsteken mee wilt nemen in de berekeningen. Deze steken hebben namelijk een andere verhouding dat de gewone steek Als je iets wil breien waarbij de maat belangrijk is, moet je eerst een proeflapje breien. Je kunt dan de stekenverhouding uitrekenen, en een patroon omzetten van centimeters naar toeren en steken. Als je een knuffeldier wil breien maakt de stekenverhouding niet zoveel uit. Hij wordt gewoon wat groter of kleiner dan het patroon Proeflapje Voordat je kleding gaat breien volgens een patroon kun je daarom het beste eerst een proeflapje breien om te kijken in hoeverre de stekenverhouding overeenkomt met jouw hand van breien. Je telt hoeveel pennen en steken er bij jouw manier van breien in 10 x 10 cm zitten

Je proeflapje ga je maken op een rondbreinaald. Je zet een ruim aantal steken steken op en je gaat de eerste naald breien met rechte steken. Nu komt de truc, in plaats van de breinaald overgeven aan je linkerhand, ga je je breiwerk naar de andere punt van je rondbreinaald toe schuiven Het proeflapje moet je breien zoals je altijd breit, want speciaal strak of los breien hou je geen vest lang vol. Ik vind het vaak slecht uitgelegd staan, maar het is de bedoeling dat je meer steken opzet en meer toeren breit dan wat zij aangeven voor 10x10

Ik start na het breien van het proeflapje - met het tellen van de steken en toeren/naalden binnen een vierkant van 10 cm. Voorbeeld 22 steken en 30 toeren is 10 bij 10 cm. - eerste aantekeningen: 10 cm = 22 st. 1 cm = 2,2 st ( je deelt 22 door 10) 1 st = 0.4545 cm (je deelt 10 door 22, rekenmachientje hoor!) 10 cm = 30 toeren. 1 cm = 3 toeren (30 : 10 Een proeflapje is een klein voorbeeld van het kledingstuk wat u gaat breien. U gebruikt daarvoor dezelfde naalden en breigaren en breit in dezelfde breisteken als het breiwerk. Zet een aantal steken op, meer dan wat er over een vierkantje van 10 x 10 cm zit, een goede leidraad is het etiket van het brei of haak garen Maak een proeflapje van de wol die je wilt gaan gebruiken. Tel vervolgens het aantal steken in 10 cm. In jouw proeflapje zitten bijvoorbeeld 28 steken. Kijk in de tabel bij het aantal steken én de gewenste breedtemaat, bijv. 40 cm. breedte

Proeflapje Breien - Waarom is de verhouding zo belangrijk

Een Proeflapje Breien - Stekenverhouding Berekenen Voor

Proeflapje breien: waarom en hoe mirjammolenbeek

1. Een proeflapje is een teststukje dat je gebruikt om af te meten hoeveel steken en naalden je nodig hebt om een bepaalde lengte te breien. Iedere persoon breit anders en de ene breit al wast vaster dan de andere. Daarom kan het zijn dat als je een patroon namaakt, je werk veel groter of kleiner uit komt dan het origineel
  2. Een Proeflapje Breien // Stekenverhouding Voor Beginners | Breien, Beginner breien projecten, Beginner breien. 7-jun-2020 - Een proeflapje breien, dat lijkt maar lastig. Ik leg uit over het breien van een proeflapje, en hoe je stekenverhouding kan berekenen. Met foto's en filmpje
  3. Deel 3: Proeflapje breien en afkanten. In deze stap gaat u proeflapjes breien in verschillende steken. Voor de boordsteek kunt u het patroon hier downloaden

Door eerst een proeflapje te maken van circa 10 x 10 cm en aan de hand daarvan het aantal steken te berekenen ten opzichte van het voorgeschreven breipatroon, kan men de gewenste afmetingen nauwkeuriger realiseren. Mensen hebben namelijk een verschillende hand van breien Proeflapje. In bijna ieder breipatroon staat een proeflapje. Als je een vest of trui gaat breien, is een proeflapje erg nuttig. Het kan namelijk zo zijn dat je strakker of losser breit, waardoor het breiwerk heel anders uitvalt Proeflapje. Er zijn verschillende redenen om een proeflapje te breien. 1. Maak een proeflapje om te bepalen of je de juiste breinaalden hebt voor het garen. Niet iedereen breidt even strak of even los dus het resultaat zal per persoon verschillen. De maat breinaalden die staat aangegeven op een etiket is een richtlijn Met een proeflapje kan je ook gelijk zien of je de juiste naalddikte gebruikt in combinatie met jouw garen. Meestal staat de naalddikte op het label van jouw bolletje wol en staat daar ook de stekenverhoudingen op. Hierop kan je jou al baseren als je een proeflapje wil gaan haken of breien sizenzo - PROEFLAPJE. PROEFLAPJE. De proeflap. Zet 60 steken op met contrastgaren. Brei 20 toeren met contrastgaren. Span dan het juiste garen in en brei 30 toeren. Merk nu met een andere kleur (merkdraadje) de 21 e steek vanuit het midden gerekend aan beide kanten. Daartussen zitten dus precies 40 steken. Brei nog eens 30 toeren

MAAK ALTIJD EEN PROEFLAPJE! Proeflapjes breien is natuurlijk niet leuk. Maar het is nog veel minder leuk om je half affe werkstuk weer te moeten uithalen en opnieuw te beginnen omdat de maat niet klopt. Of om het helemaal af te breien en om diezelfde reden nooit met plezier te kunnen dragen! Ik ben dus ook braaf begonnen aan mijn eigen proeflapje Wanneer je met een breipatroon gaat starten, kan het zijn dat de dikte van de garen of het aantal steken in het proeflapje niet overeenkomt met de stekenverhouding zoals deze is aangegeven voor het breipatroon dat je wilt maken. In zo'n geval kan je met een steken omrekentabel precies zien hoeveel steken nodig zijn voor de gewenste breedte

Proeflapje - Wol & C

Krijg proeflapje niet goed. Ik ben nieuw hier. Zowel in het breien als hier op het forum en ik heb en eerste vraagje. Ik ben een trui aan het maken voor mijn zoon. De stekenverhouding zegt 20st 25 rijen op naald 5,5. Ik heb al verschillende proeflapjes gemaakt. Met naald 4,5 had ik 18st op 10 cm en hiermee was ik toch begonnen Proeflapje: Brei voordat u aan het echte werk begint altijd een proeflapje van ongeveer 12 x 12 cm. Meet dan in de breedte hoeveel steken er op 10 cm gaan, en in de hoogte hoeveel naalden 10 cm zijn. Met deze gegevens kunt u in de matentabellen van de Standaardpatronen zoeken naar de juiste kolom. Opzetten. Proeflapje breien: Petra legt uit waarom dit belangrijk is en hoe je een proeflapje breit. Opzetten: De eerste steken van de trui worden opgezet. Basisteek: De basisteek is de halve patentsteek, Petra laat zien hoe je deze breit

Het proeflapje breien; Op de breimachine worden de steken uitgerekt, zowel in de breedte als in de lengte, leg uw proeflapje dan ook minstens 2 dagen weg, zodat het terug kan veren. Meet dan pas het aantal steken en toeren over 10 cm. Brei uw proeflapje ruim, zodat u een juiste steekgrootte kunt tellen Sjaal breien voor jong & oud: Begin allereerst met een flinke proeflap te breien in de steek waarmee je wilt gaan breien. Gebruik de pijltjes omhoog en omlaag om door resultaten van automatisch. Dan moet je eerst een proeflapje breien om te zien of je tevreden bent met het resultaat, experimenteren

Proeflapje. Als je ander garen gebruikt kan het gebeuren dat het proeflapje, zelfs als het garen voor naald 8 is, niet klopt. Het is dus belangrijk om een proeflapje te breien zodat je de juiste maat kunt bepalen. LEES OOK: Breien met Libelle's Angelique; Lekker breien: zo maak je zelf een wollen vest; Zelf wanten én een muts maken van een. Een proeflapje voor een rond breiwerk hoeft niet per se in het rond gebreid te worden. Je kunt, wanneer je aan de achterkant van het werk moet gaan breien de draad ook helemaal achterlangs halen om weer een rechte toer te kunnen breien Ga dus van je eigen smaak en voorkeur uit bij het bepalen van de naalddikte waarop je gaat breien. Hier zie je zo'n proeflapje waarin drie naalddiktes uitgeprobeerd zijn. Een gebreid gaatje geeft één millimeter naalddikte aan. Het onderste stuk is dus op naalden 4 gebreid, het middelste op naalden 5 en het bovenste op naalden 6 Brei dan de 1e nld. recht, vanwege het dwarssteekje. V-hals Eerst een proeflapje breien van de bies; brei deze met 1 naaldnummer dunner dan de panden. Maat proeflapje: 3 cm hoog en 13 cm breed. De steken langs de halskant met 1 nld. nr. dunner dan waarmee de panden gebreid zijn, breiend opnemen Om het tellen van de steken van je proeflapje makkelijker te maken heb ik een proeflapje mal gemaakt deze kun je hier downloaden Wat is een proeflapje Een proeflapje wordt aan het begin van het patroon omschreven en is een stuk uit je breiwerk van 10 a 10 cm. Bij de omschrijving van het proeflapje staat aangegeven hoeveel steken en hoeveel naalden een lapje van deze afmeting heeft

Proeflapjes breien - breiclub

ik wist dat ik al ns n proeflapje saskia heb gebreid, en zelfs hier op t prikbord gezet. en ja hoor , gevonden:, nld 4 20 steken 26 naalden in tricot voor 10x10, met n redelijk vaste hand van breien. maar n makkelijke manier om t zonder proeflapje allemaal kan berekenen, dat heb ik ook niet! groeten voor t noorden, van t zuiden! maja Met deze KnitPro breinaaldmeter kun je eenvoudig de maten van je breinaalden meten, wanneer de maat op je naalden vervaagd is. Ook kun je de breinaaldmeter gebruiken voor het meten van steken of rijen: leg de meter op je proeflapje en je kunt eenvoudig tellen of je steekverhouding klopt! In dit blog (inclusief filmpje) lees (en zie) je waarom je een proeflapje breit en hoe je dat doet Brei 30 toeren Merk nu met een andere kleur (merkdraadje) de 21e steek aan beide zijden en brei nog eens 30 toeren. Eindig met contrastgaren met 20 toeren. Schrijf de steekgrootte op. Laat het proeflapje minstens 8 uur rusten. Neem contact met me op en neem je patroon mee. Heb je geen patroon? Dan kan ik je helpen

Proeflapje breien, waarom zou je dat doen? - Breimeisje

Proeflapje of stekenproef. Het proeflapje of stekenproef is erg belangrijk. Daarom is het handig dat je het proeflapje ook gewoon breit. Nog beter is dat je een groot proeflapje maakt van 15 cm bij 15 cm. Wanneer je het proeflapje bewaart, kan je er later een boord op oefenen of een techniek die je nog niet echt lekker onder de knie hebt In deze 4 uur durende workshop leer je de basistechnieken op een vintage Brother breimachine. Aan de hand van kleine testjes onderzoeken we verschillende technieken: opzetten, afkanten, meerderen, minderen, boorden breien, verkorte toeren en vangsteken. Deze les focust op volledige beginners, er is geen voorkennis nodig

De Beste Hack Voor Een Proeflapje Breien In Het Rond

Het proeflapje is bijna het belangrijkste gegeven in een patroon. Sterker nog: Als je een proeflapje breit, brei je best een groot proeflapje van minstens 10cm x 10cm. Je kan je proeflapje best bewaren om tijdens het proces te controleren of de steekverhouding nog steeds juist is Proeflapje: brei altijd een proeflapje met je rondbreinaalden. De stekenverhouding kan anders zijn. Markeren: markeer telkens het begin van een nieuwe ronde. Zo raak je de tel niet kwijt. Heen en weer breien: je kan ook heen en weer breien op rondbreinaalden. Vooral als je heel wat steken te verwerken hebt, is het handig Als je met ander garen dit patroon wilt breien zorg er dan voor dat je met jou garen een proeflapje brei en dat je een pendikte gebruikt waarbij je dus net als ik 10 steken op 10 cm hebt. Het kan zijn dat je dus een paar keer een proeflapje moet breien met een andere dikte pen, maar daarna kan je dan gewoon mijn patroon volgen zonder dat je andere maten krijgt Herhaal dit tot uw proeflapje klaar is. Als u alles averecht breit, krijgt u ook de ribbelsteek. Tricotsteek. Als u recht breien en averecht breien om de pen afwisselt, krijgt u de tricotsteek. De tricotsteek heeft een v-patroon en ziet u veel terug in kleding. U kunt nu steken opzetten, recht breien en averecht breien

Breisteken en naalden calculator. Excel formulier voor gebruik op de computer, tablet of mobiel. Voer het aantal steken en naalden/toeren in die nodig zijn voor het breien van een proeflapje van 10×10 cm. Gegevens voor de trui invullen in de linker kolom. Aantal benodigde naalden en steken worden getoond in de kolom rechts Proeflapje in dubbelbrei techniek Brei met dubbelbrei techniek een proeflapje. Zet van 40 steken op en brei 20 pennen en kijk welke pendikte past bij jouw breistijl. Let op door deze. techniek kan je losser of juist vaster gaan breien

Proeflapje klopt niet - Forum - Hobbydoos

Brei een proeflapje met een aantal steken en rijen, zorg dat het zeker groter is dan 10x10 cm. Meet dan na hoeveel steken 10 cm breedte telt en hoeveel rijen 10 cm hoogte. Deze stap is SUPERbelangrijk! Een proeflapje dient om je eigen stekenverhouding te meten Ik ben een breiwerk aan het maken en dan staat er dit: ''BREINLD 10 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 9 st x 18 nld in ribbelst = 10 x 10 cm. Betekent dit echt dat je elke keer een proeflapje moet gaan maken, en niet gelijk aan de slag kunt? En wat als het dan afwijkt? Goeievraag is het grootste vraag en antwoord platform van Nederland Proeflapje breien en afkanten. Minder uitleg Meer uitleg. Om deze website goed te laten werken plaatsen we functionele cookies. We plaatsen analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor bezoekers Gebreid zomer truitje in regenboog kleuren. Materiaal: 3 bollen Soft Melange van Zeeman en breipennen 5,5 en een haaknaald no. 5 voor de hals rand. Ik heb een proeflapje gebreid met pen 5,5 en had 17/18 steken op 10 cm breedte. In de hoogte had ik 20 toeren op 10 cm

20-mrt-2021 - Bekijk het bord Breiwerk opzetten van Rosette Verstraete op Pinterest. Bekijk meer ideeën over breiwerk opzetten, breiwerk, breien De bernadette is een makkelijk te breien vest voor beginners met weinig brei-ervaring of voor wie lange tijd niet meer heeft gebreid en de draad terug wil oppikken met iets eenvoudig.. Het is reeds enkele jaren een erg populair model en bovendien zie je hem ook bij bekende retailers nog steeds in de rekken hangen. Na de bernadette met Onion Mohair + Wool die ik in maart 2020 blogde, breide ik.

Hoi Annick, het proeflapje brei je met het aantal draden dat je nodig hebt om je patroon te breien. Zo heb je de juiste referentie. Veel succes! Beantwoorden. Nicole says. 18 december 2018 at 18:24. Prachtig werk van jouw, iedereen kan nu aan her werk met jouw heel mooie uitleg Brei dan eerst een proeflapje om te oefenen en om de stekenverhouding te ontdekken. Van de wafelsteek is een tutorial. Vergeet niet om je te abonneren op het YouTube kanaal van Breimeisje! Maattabel. De babysokjes breide ik afgelopen week van Baby Cashmere. Let op Aan te bevelen voor brei- of haaknaalden met nr. 4,5 - 5. Om een damestrui met korte mouwen te breien in maat 42 heeft u slechts 4 bollen nodig, en voor een top 2 bollen. Voor het proeflapje van 10x10 cm breit u 19 steken en 24 toeren. Kan in de wasmachine worden gewasse Deze breicalculator is een super handige hulp bij het berekenen van hoeveel steken en toeren je nodig hebt voor je breiproject. Je hebt alleen een proeflapje nodig, waarop je het vierkante raam van de breicalcularor legt (5 x 5 cm) om het aantal steken en toeren vast te stellen op 5 x 5 cm

Proeflapje komt nooit uit :-( - brei - brei

Het breien van een proeflapje kost zo heel veel tijd. Maar ja, voor een master moet je wel je allerbeste werk inleveren staat overal in de papieren van TKGA. Na elk lapje voor mijn master mag ik van mezelf relaxt steken wegtikken aan een sok Basic Merino nr.20 Kleur: Oranje. Elke bol garen weegt 50 gram en heeft 120 meter. Dit is dun garen, wij raden aan om te breien met breinaalden nr. 3,5-4. Voor het vervaardigen van een trui met lange mouwen voor de vrouw in de maat 42, zijn er 8 bollen garen nodig. Voor het proeflapje van 10x10 cm, brei 22 steken en 29 naalden Voor het maken van kleding is het belangrijk om eerst een proeflapje te breien en daarna te wassen en te blocken om de juiste maat te kunnen berekenen. bol à 50gr. Naalddikte: 2,5 - 6 mm. Samenstelling: 100% IJslandse wol Steekverhouding nld 2,5: 30 st 10 cm Steekverhouding nld 4,0: 17 st 10 cm Steekverhouding nld 6,0: 15 st 10 c Voor het proeflapje van 10x10 cm, moeten 27 steken en 34 naalden gebreid worden. Machinewasbaar tot 30ºC met kort centrifugeren. Niet drogen in de wasdroger. Deze bundel bestaat uit 2 bollen van 175 gram.Extra productinformatieLooplengte: 175 gr. = 542 m.NaaldDikte: 2.5 - 3.5 mm.Proeflapje 10 x 10 cm.: 27 st. x 34 nld.Samenstelling: 100 %.

Pin op Breien en haken

Breien - Haken - Borduren. Home > Breitips > Leren breien & tips. Leren breien & tips. De averechte steek De kantsteken De basisteken Minderingen Meerderingen Overgaan op andere naalden Een Proeflapje De rechte steek ! (c) Breiweb.nl 2002-2012 Op alle foto's,. Cool Wool Big 997 Lana Grossa. Cool Wool Big. 50 gram, ca. 120 meter. 100% Merino. Wasbaar op 30°. Naalden 3,5 - 4. Proeflapje 19 steken op 26 rijen = 10x10 cm. Truimaat 38- 40 ca. 11 bollen. Schrijf uw recensie

Als het allemaal een beetje wil lukken met het proeflapje, dan wordt de wol later omgetoverd tot dit. En dan leer ik meteen weer iets nieuws, namelijk kabels breien. Zou blijkbaar niet zo moeilijk mogen zijn. Ben beniewd! In 't proeflapje komen de kabeltjes al voor, dus ik kan binnenkort al eens oefenen Begin : het is erg belangrijk om een goed proeflapje te breien. Brei het groot, zo'n 30 cm². Brei het met de naalden waarmee je de trui gaat breien. Meet nauwkeurig het aantal steken voor 10 cm breed, en het aantal rijen voor 10 cm hoog. Tip : indien nodig : Block je proeflapje of stoom het voorzichtig met een niet te heet strijkijzer

DutchMerino: Lace weight 16/2. € 11,65. Maak kennis met de zachtheid van onze DutchMerino collectie. Let daarbij op de superieure kwaliteit. Maar het belangrijkste van dit alles: dit unieke merinoschaap heeft inmiddels zijn plaats veroverd in Nederland! Breien: Aanbevolen naalddikte voor de 2 ply (1x2py) Breinaald 2 mm: 33 st x 47 tr = 10 x. Artikelcode SocksYeah-118. €7,50. op voorraad. Socks Yeah! sokkengaren van Rachel Coopey van Coop Knits. Opmaak: streng van 50 gram met 212 meter looplengte. Naalddikte: 2,25 tot 2,75 mm. Stekenverhouding: 36 steken en 50 toeren = 10 x 10 cm (maak een proeflapje!) Samenstelling: 75% superwash merino, Lees meer Gewicht: 50 gram / 1.75oz: Looplengte: 115 meter / 125 yards: Samenstelling: 68% katoen - 32% acryl: Naalddikte: 3.00mm - 3.50mm: Garen groep: Medium (4) Proeflapje breien 10cm / 4inc Info over babykleertjes breien patronen. Resultaten van 8 zoekmachines InStock. zet op mijn verlanglijstje. Groen badsponsgaren van Rico, de creative Bubble. Naalddikte: breinaalden 2, haaknaalden 4. Gewicht: 50 gr. Looplengte: 90 m. Proeflapje breien van 10x10cm: 24 steken x 40 naalden. Proeflapje haken van 10x10cm: 20 steken x 22 naalden. Samenstelling: 100% Polyester

alles over proeflap breien stekenverhouding stekenproef en

Bepaal aantal steken breiwerk m

Tagarchief: proeflapje Samen breien. Posted on februari 18, 2013 by eenrechteenaverecht. 3. Breien is leuk, samen breien is leuker. Zien breien doet breien. Al die tegeltjeswijsheden bevatten waarheden als koeien. Breien is aanstekelijk, zo heb ik bijvoorbeeld gemerkt in mijn dialooggroep Met dit patroon van Katia kun je een lekker ruim vest breien voor vrouwen. Het is een open vest, zonder knopen, dat ruim valt. Het patroon is dan ook geschreven voor één maat. Het vest wordt gebreid met Ingenua garen. Dit is een garen van Mohair mix en geeft een heerlijk zacht vest. Als je een ander garen kiest, let dan op het proeflapje Voor een proeflapje van 10 bij 10 cm worden 11 steken opgezet en 13 naalden gebreid. Uitvoering: Voor het op de juiste manier breien van deze colsjaal klikt u voor het volledige patroon op de knop Patroon Kijken. De colsjaal wordt gebreid met 2 draden van het garen Katia Silk Mohair en 1 draad van het garen Katia Air Lux

Waarom moet ik een proeflapje breien? - Hobbygigan

proeflapje. had ik gebreid. En dat gaf zelfs aan dat ik iets minder formaat had geproduceerd als het zou moeten zijn volgens het stekenaantal. Voor maat XS was het 336 steken, maat S 368, maat M 400. Van beneden naar boven breiend op een rondbreinaald. Maar dank voor je tip, dat is een goed plan Het garen is heerlijk warm en zacht en daardoor uitermate geschikt om een trui, vest, muts, sjaal of een heerlijke omslagdoek van te haken of te breien. PRODUCT INFORMATIE Naalddikte: 4,5-5 Gewicht: 50 gr. Lengte: 80 m Trui maat 38: ca. 11 bol(len) Proeflapje 10x10cm: 16 steken Gratis patroon sloffen breien. Zet 38 steken op en brei in rechte steken. 1e naald: 10 recht, 1 steek afhalen naar de rechternaald (niet breien), 16 recht, 1 afhalen, 10 recht. 2e naald: recht breien. Wissel de 1e en de 2e naald steeds af tot je werk 18 cm hoog is. Brei dan verder aan de goede kant van het werk: 8 recht, 2 steken samenbreien, 1.

Vest 'Welcome Winter!' | Breien, Haken, Borduren

Proeflapje - Hobbydoos

Steekje bij beetje: Proeflapje beenwarmer DoerakMuts breien op 2 naaldenDROPS Haarband en Halswarmer breien - Ouderwets BreienSjaal Breipatroon: Wirll + Polswarmers - Sjaal-BreienPolswarmers met uil breien - gratis patroon | Breimeisje

Dat staat hieronder bij de naalden. Om een proeflapje te kunnen maken staat hier dat met naald 6 je 15 steken nodig hebt en met 21 naalden moet breien. Dan krijg je een lapje van 10 bij 10 centimeter. Wat je nog meer op een etiket vindt zijn de wasvoorschriften en het verfbadnummer Ideaal voor het breien van onder ander sjaals, truien, kussens en plaids. Naalddikte: 6,5-7 Gewicht: 100 gram Lengte: 80 meter Trui maat: 42: ca. 8 bol(len) Samenstelling: 55% Wol, 45% acryl Proeflapje 10x10cm: 10 steken x 15 naalde Brei een proeflapje van 50 steken en 60 toeren in de steek die hoort bij het patroon. Zie voor instructies de tips en trucs ( proeflapje). Was het proeflapje en laat het drogen op de manier zoals je straks je trui wilt wassen en drogen! Reken dan de steek-/toerverhouding (10x10cm) uit en schrijf deze getallen ook op het schema Proeflapje: hoe maak je een goed proeflapje? Hoe brei je deze in de rondte? Welke invloed heeft je garen keuze op je project? Deze cursus is te volgen als je een gevorderde breier bent. Neem naast je eigen project elke les oefengaren en een bijpassende (rond)breinaald mee